תיירות חברתית בשבעה שקלים (!) \ נדב גדליה
עד שמשרד החינוך יחליט על קיצור החופש הגדול, לא תהיה ברירה להורי ילדי ישראל אלא לנסות להעסיקם בדרכים מתוחכמות.
בילוי בנאלי ופשוט בקניון הכולל ארוחת צהרים, שתיה ואיזו 'אטרקציית פלסטיק' עשוי להגיע לעשרות ואף למאות שקלים למשפחות עם מספר ילדים ומי דיבר על 'הברוכות' הסופרות את הימים עד תחילת שנת הלימודים במקביל למזומנים הנוזלים מחשבון הבנק המתכלה.
להרוג את השיעמום עולה לא מעט, כל שכן כשמחפשים לעשות משהו יצירתי ומהנה שיותיר אצל ילדינו זכרונות ילדות קסומים.
בשביל זה בדיוק נכנס לתמונה אלקנה שטיינמץ (36) ממושב עמינדב הסמוך לירושלים. הוא עצמו נשוי עם שני ילדים ומכיר היטב במצוקת הורים שכמותו, אך במקום לחבוק ידיים בייאוש ושוב לסור לקניון הקרוב לשרוף עוד יום חופש, לקח אלקנה את הידע שצבר כמדריך טיולים וכמשווק אטרקציות תיירותיות והחליט לנסות למגר את שיעמום הקיץ וההוצאות המתלוות אליו.
תחילה פתח את האתר 'נקודה ישראלית' ואיגד בתוכו מידע על מאות אטרקציות תיירותיות ברחבי הארץ.
אחר כך פנה לבעלי העסקים באתר; החל מחברות קטנות ליצור סבונים ויין ועד חברות המפעילות טיולי טרקטורונים בצפון והציע להן דיל: הציעו אצלי באתר את השירותים שלכם בשבעה שקלים בלבד - מחיר שאי אפשר לעמוד בו - ובתמורה תקבלו אמנם קצת פחות כסף, אך הקהל הישראלי יכיר את העסק שבניתם בעשר אצבעותיכם כפי שתמיד חלמתם.
עשרות בעלי עסקים מכל אזורי הארץ נענו לדיל האמור ומציעים באתר החל מהשבוע את מרכולתם במחיר של עד שבעה שקלים.
"להיות עסק תיירותי קטן זה מאוד קשה", מסביר אלקנה, "גם לעסקנים בינונים לא קל.
צריך להשקיע הרבה כסף בפירסום ולכן עשרות נענו בקלות להצעה המפתיעה שלנו. פשוט במקום להשקיע המון כסף בשיווק ולקבל מעט לקוחות יחסית - הם מקבלים פירסום הכי חזק על ידי זה שבאים אליהם, פיזית. אני בטוח שאחרי אוגוסט כבר יבואו אליהם במחיר מלא".
"שאלנו את כל עסקי התיירות באתר שלנו אם יש להם משהו שהם יכולים לתת לנו בתקופה הזאת במחיר הזה", מספר אלקנה.
אך מטבע הדברים לא כל בעלי העסקים הסכימו לדיל האמור הדורש לתת סוג של מתנה לכל דורש.
מתברר שקל יותר לשלם עבור קמפיינים פירסומיים מלהיות חלק ממהפכה ומהלך שיווקי מתוחכם יותר של משיכת הלקוחות בזכות מחיר מצחיק. וכמו ישראלים, גם אנחנו מבררים אצל אלקנה, מה הוא מרוויח מכל הסיפור. בסופו של דבר, יהודי צריך להתפרנס.
"כרגע אני לא מרוויח מזה כלום", מצהיר אלקנה, "אני סטארטאפיסט, בונה את העסק, אבל ברור שבתוכנית שלי בע"ה להרוויח מזה -
בתור התחלה מפרסומות באתר וכמובן שיש את החלום הגדול - להיות האתר המרכזי של התיירות בארץ,
הן עבור ישראלים והן עבור חבר'ה שבאים לכאן מחו"ל כתיירים בודדים ומחפשים מדריך דיגטלי טוב שיתן להם לחוש את הארץ".
"הלוואי ומשרד התיירות ישתף איתנו פעולה, אני חושב שזה אינטרס לאומי לקדם את התיירות ולהפוך אותו לנגישה לכולם".
*עד שמשרד התיירות יתעורר, על איזו אטרקציות אתה ממליץ הקיץ ממגוון ה'עד שבעה שקלים'?
"כל אחד יכול למצוא משהו שמתאים לו. יש מפעל סבונים טבעיים שנותן כניסה למרכז מבקרים בשבעה שקלים במקום בעשרים שקלים, או טעימות יין ביקב דרימיה שנותן טעימות בשבעה שקלים במקום ב-25. בצפון יש לנו טעימה מטיול טרקטורנים בשבעה שקלים בלבד בזמן שהטיול המלא עולה 250 שקלים ושם מקבלים כבר שעה וחצי, לא רחוק משם, גם בצפון - יש מתחם גלישה באומגה בשבעה שקלים במקום ב-20. בדרום יש לנו את מתחם הקטר שם עושים פעילויות יצירה לילדים בחמישה שקלים".
עד שמשרד החינוך יחליט על קיצור החופש הגדול, לא תהיה ברירה להורי ילדי ישראל אלא לנסות להעסיקם בדרכים מתוחכמות.
בילוי בנאלי ופשוט בקניון הכולל ארוחת צהרים, שתיה ואיזו 'אטרקציית פלסטיק' עשוי להגיע לעשרות ואף למאות שקלים למשפחות עם מספר ילדים ומי דיבר על 'הברוכות' הסופרות את הימים עד תחילת שנת הלימודים במקביל למזומנים הנוזלים מחשבון הבנק המתכלה.
להרוג את השיעמום עולה לא מעט, כל שכן כשמחפשים לעשות משהו יצירתי ומהנה שיותיר אצל ילדינו זכרונות ילדות קסומים.
בשביל זה בדיוק נכנס לתמונה אלקנה שטיינמץ (36) ממושב עמינדב הסמוך לירושלים. הוא עצמו נשוי עם שני ילדים ומכיר היטב במצוקת הורים שכמותו, אך במקום לחבוק ידיים בייאוש ושוב לסור לקניון הקרוב לשרוף עוד יום חופש, לקח אלקנה את הידע שצבר כמדריך טיולים וכמשווק אטרקציות תיירותיות והחליט לנסות למגר את שיעמום הקיץ וההוצאות המתלוות אליו.
תחילה פתח את האתר 'נקודה ישראלית' ואיגד בתוכו מידע על מאות אטרקציות תיירותיות ברחבי הארץ.
אחר כך פנה לבעלי העסקים באתר; החל מחברות קטנות ליצור סבונים ויין ועד חברות המפעילות טיולי טרקטורונים בצפון והציע להן דיל: הציעו אצלי באתר את השירותים שלכם בשבעה שקלים בלבד - מחיר שאי אפשר לעמוד בו - ובתמורה תקבלו אמנם קצת פחות כסף, אך הקהל הישראלי יכיר את העסק שבניתם בעשר אצבעותיכם כפי שתמיד חלמתם.
עשרות בעלי עסקים מכל אזורי הארץ נענו לדיל האמור ומציעים באתר החל מהשבוע את מרכולתם במחיר של עד שבעה שקלים.
"להיות עסק תיירותי קטן זה מאוד קשה", מסביר אלקנה, "גם לעסקנים בינונים לא קל.
צריך להשקיע הרבה כסף בפירסום ולכן עשרות נענו בקלות להצעה המפתיעה שלנו. פשוט במקום להשקיע המון כסף בשיווק ולקבל מעט לקוחות יחסית - הם מקבלים פירסום הכי חזק על ידי זה שבאים אליהם, פיזית. אני בטוח שאחרי אוגוסט כבר יבואו אליהם במחיר מלא".
"שאלנו את כל עסקי התיירות באתר שלנו אם יש להם משהו שהם יכולים לתת לנו בתקופה הזאת במחיר הזה", מספר אלקנה.
אך מטבע הדברים לא כל בעלי העסקים הסכימו לדיל האמור הדורש לתת סוג של מתנה לכל דורש.
מתברר שקל יותר לשלם עבור קמפיינים פירסומיים מלהיות חלק ממהפכה ומהלך שיווקי מתוחכם יותר של משיכת הלקוחות בזכות מחיר מצחיק. וכמו ישראלים, גם אנחנו מבררים אצל אלקנה, מה הוא מרוויח מכל הסיפור. בסופו של דבר, יהודי צריך להתפרנס.
"כרגע אני לא מרוויח מזה כלום", מצהיר אלקנה, "אני סטארטאפיסט, בונה את העסק, אבל ברור שבתוכנית שלי בע"ה להרוויח מזה -
בתור התחלה מפרסומות באתר וכמובן שיש את החלום הגדול - להיות האתר המרכזי של התיירות בארץ,
הן עבור ישראלים והן עבור חבר'ה שבאים לכאן מחו"ל כתיירים בודדים ומחפשים מדריך דיגטלי טוב שיתן להם לחוש את הארץ".
"הלוואי ומשרד התיירות ישתף איתנו פעולה, אני חושב שזה אינטרס לאומי לקדם את התיירות ולהפוך אותו לנגישה לכולם".
*עד שמשרד התיירות יתעורר, על איזו אטרקציות אתה ממליץ הקיץ ממגוון ה'עד שבעה שקלים'?
"כל אחד יכול למצוא משהו שמתאים לו. יש מפעל סבונים טבעיים שנותן כניסה למרכז מבקרים בשבעה שקלים במקום בעשרים שקלים, או טעימות יין ביקב דרימיה שנותן טעימות בשבעה שקלים במקום ב-25. בצפון יש לנו טעימה מטיול טרקטורנים בשבעה שקלים בלבד בזמן שהטיול המלא עולה 250 שקלים ושם מקבלים כבר שעה וחצי, לא רחוק משם, גם בצפון - יש מתחם גלישה באומגה בשבעה שקלים במקום ב-20. בדרום יש לנו את מתחם הקטר שם עושים פעילויות יצירה לילדים בחמישה שקלים".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה