בנט צודק: לא כדאי להיכנס לקניונים
הגיע הזמן לדבר על הקניונים ומה שהם גורמים לנו בעקיפין
1.
אני אוהב קניונים, לצערי. כשהייתי ילד, בשנות ה-90, תנועת הקניונים החלה את פריחתה המאסיבית ששינתה את פני הדור.
לכן, די מצחיק אותי שמדברים כל הזמן על הקניות באינטרנט ש'הולכות לשבור את הקניונים'.
פחחח. אין תחליף לקניון, רבותיי.
אתה נכנס פנימה והם עוטפים אותך בחיבוק חם ומזמין, ללא תנאי. אף אחד לא מכריח אותך לקנות שום דבר. אתה רשאי להסתובב חופשי כאוות נפשך וליהנות מהמזגן החינמי, המוזיקה המדוייקת והשירותים ללא עלות.
לפעמים אפילו יש איזה אירוע קניונים קלאסי (בחינם!) ועבודות יצירה לילדים.
אל תשכח: אתה לא חייב לקנות כלום. הכל באווירה טובה.
תודה אם קנית אצלנו ותודה שבכלל נכנסת לכאן, לבועת הפיתוי החוקית של האנושות, לכל הגילאים.
אוכל מהיר, ממתקים, סרטים, בגדים, מכונות משחק ועוד אוכל.
ללא חלונות, בלי פיסת שמיים, רק צבעים, תאורה ויופי נוצץ מאוד.
כמה נעים לשכוח הכל ולצעוד כמו בתוך פרסומת שאינה נגמרת.
2.
כילד, אתה קונה בדמי הכיס שלך איזה שטות בשביל השלמת האווירה.
בכל זאת, לא נעים, השתמשת לחבר'ה הנדיבים פה בשירותים.
כשאתה בוגר יותר, אתה מפסיק להרגיש לא נעים אם נכנסת לקניון ויצאת ממנו בלי לקנות כלום.
אתה מבין ש"המותגים הנחשקים" יעשו איתך חשבון, תרצה או לא תרצה.
בחג הקרוב תמצא את עצמך מוציא 179 שקלים על חולצה עם עיצוב סביר שיכולת לקנות בשוק ב-100. בהתחלה אתה מסביר לעצמך ש'מותג = איכות שמחזיקה לאורך זמן'.
בהמשך אתה מבין שמדובר בחירטוט. בעידן הנוכחי גם ככה לא תלבש את החולצה הזאת יותר מ-20 פעמים. אבל אתה חייב לפצות על היותך נהנתן קניונים חינמי באיזו חולצה במחיר לא הגיוני בעליל.
3.
לפעמים אני תוהה; מה גורם לנו, כבני אדם, להכניס את עצמנו לתוך בועה מלאכותית, מעשה ידי אדם,
מלאה בכמיהת קניות מוגזמת ולטייל שם, תוך כדי ששלטים מפתים בגודל לא הגיוני מסבירים לנו בכל צורה אפשרית מה נכון לקנות במחיר מופקע, גם אם לא תיכננו לקנות משהו בכלל.
מילא, ללכת לקניון למטרה מוגדרת כמו אכילה או קניה של מוצר ספציפי ועל הדרך להתפתות לאיזה מותג שנדמה לנו שהאושר טמון באייקון שלו כי לך תדעו על מה זה יושב לנו.
אך מה לגבי 'סיבובי הסתם' בקניון שהפכו לתופעה שכיחה מאז המצאת הקניון?
אתה גדל לתוך תופעת 'סיבובי הסתם' האלה מרגע שאתה ילד משועמם ועד שאתה מבוגר שצריך לעשות משהו עם הילד שלו.
נכון, קניון סוגר לנו כמה פינות בחיים מבחינת שאלת השאלות: 'מה עושים עם הזמן והתחושה עכשיו?'.
אך האם לא הלכנו רחוק מדי עם הפתרון הקליל? ומה ההשלכות הכלכליות ארוכות הטווח של ביקורי הקניון?
ביננו, קשה להעריך בחולצה יפה מהשוק ואוכל טעים ופשוט - אחרי שהוצפת כליל בפרסומות ארוכות למותגים שהשלט בקנין קבע שהם נחשקים ע"י אנשים שאתם מעריך את כישרונם.
4.
מודה; כשאתה נכנס לתנועת ה'בוא נלך לקניון סתם' - קצת קשה לצאת מזה.
קניון, במהותו, מהונדס היטב כדי לספק לנו בקלות את המצרך שאנחנו אוהבים: כמיהה.
זאת לא אהבת הקניונים כמו שחשבתי בתחילת הטור הזה.
זאת אהבת ההתחדשות וההתרגשות הקלה מכל מה שנוצץ וחדש - גם אם הוא מלאכותי ולא משתלם.
כולנו באותה סירה; אנחנו בסך הכל חפצי חיים שרוצים התחדשות.
על המשבצת הזאת יושבים הקניונים ואומרים לנו: עזבו התחדשות אמיתית.
יש לנו פיתרון זמני: תקנו משהו, תמדדו משהו, תאכלו משהו, תלכו לישון ותשכחו שאתם רוצים בכלל התחדשות והתפתחות פנימית שאף מבצע לא יספק לכם.
כשתרגישו שוב את תחושת החסר - אנחנו נהיה שם איתכם, בשבילכם, עם מבצעים חדשים.
רגע, האם לא מוטב לפתח בתוכנו תנועה פנימית חדשה שבה בכל פעם שנזדקק להתחדשות קלה - נלך אוטומטית למשהו שבאמת יפתח אותנו ולא יאלחש לנו את החושים?
משהו שיפתח ויגדיל אותנו מבפנים, שיהיה מחובר קצת ליצירתיות ולכישרונות החבויים והגלוים שלנו
ולא יתבסס כל כולו על מה שהקניונים רוצים שנעשה בשלב מסויים במערכת היחסים שלנו איתם: נסתובב, נקנה ונשאר קטנים.
***
מוזמנים לצפות בחינם בפרק בסדרה שלי 'גלעדי ימכור אותך' העוסק בקניונים:
https://youtu.be/hV-V9h-4zao
מוזמנים לצפות בחינם בפרק בסדרה שלי 'גלעדי ימכור אותך' העוסק בקניונים:
https://youtu.be/hV-V9h-4zao
לתגובות: הכנסו לאתר המתעדכן של נדב www.nadavgedalia.com
***
רוצה משהו טוב לקרוא?
גְּדַלְיָה כַּתָּב אָמָּן - הניוזלטר
כולל: טורים אישיים שנונים, כתבות שוות ועוד.
להרשמה >> www.nadavGEDALIA.com
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה